Advertising

Facebook lanceert 3 nieuwe interactieve advertentiemogelijkheden

Recent heeft Facebook nieuwe interactieve advertentiemogelijkheden aangekondigd. In dit blog duiken we in de details én mogelijkheden van deze nieuwe advertentievormen!

Geschreven door Rowan Lens Fotografie door Rowan Lens
Facebook update nieuwe advertentiemogelijkheden

Als socialmediamanager ben je natuurlijk dagelijks op zoek naar manieren om je doelgroep op een creatieve, interactieve en misschien zelfs wel speelse manier te verrassen, vermaken of informeren over jouw product of dienst op social media. We gebruiken steeds minder woorden en steeds meer video’s en GIFjes. Maar ook live-uitzendingen, reacties, (heel veel verschillende) emoji’s, facefilters en stickers zijn manieren om de interactie aan te gaan met je doelgroep. Creativiteit staat voorop! Uiteraard moet het wel binnen je social media strategie passen.

Ter ondersteuning van deze manier van communiceren heeft Facebook recent 3 nieuwe interactieve advertentiemogelijkheden aangekondigd die we hier uitgebreid met je doornemen:

Note: Facebook paste onlangs ook al het advertentieformaat aan.

1. Facebook Poll ads

Je hebt vast al eens content gemaakt in de vorm van een poll. Deze vrij simpele, maar interactieve vorm van content laat je doelgroep kiezen uit twee opties. Ga je voor pizza of pasta? 😉 Facebook stelt dat poll-advertenties daadwerkelijk de brand awareness vergroten.

Facebook heeft de mogelijkheden voor het maken van een poll nu dus uitgebreid. Je kunt nu aan videoadvertenties een poll toevoegen! Dit biedt eindeloze mogelijkheden om binnen een videoadvertentie de interactie aan te gaan. Daarnaast kunnen de antwoorden die worden gegeven binnen de poll je helpen bij het maken van toekomstige content en doelgroepspecifieke advertenties. Willen je fans meer pizza of pasta zien? 😉

In het voorbeeld hieronder is de videocontent zelfs aangepast aan de poll mogelijkheid. We zien twee verschillende video’s naast elkaar lopen. De keuze die de fans vervolgens maken heeft betrekking tot de link op de Tasty website.

2. Facebook Augmented reality ads

Facefilters, wie kent en gebruikt ze niet? Waar SnapChat voorheen de markt domineerde, zijn nu ook de mogelijkheden binnen Facebook en Instagram eindeloos. Op het gebied van augmented reality (AR) liggen dan ook enorme kansen voor merken! Facebook lanceert dit najaar een bèta-versie voor AR-advertenties. Gaaf!

Fans zien een video advertentie in hun tijdlijn, en door te klikken kunnen ze bijvoorbeeld een product virtueel uittesten, zonder de Facebook app te verlaten. Perfect om bijvoorbeeld verschillende kleuren lippenstift uit te testen vóór je over gaat tot een aankoop. Daarna heb je direct de mogelijkheid om het gekozen product aan te schaffen!

3. Facebook Playable ads

Nummer 3 is nog zo’n advertentie met veel potentie voor adverteerders. Playable ads bieden de mogelijkheid om de consument een game te laten spelen. Deze advertenties bieden steeds meer kansen voor adverteerders! Want zeg nu eerlijk, wanneer je een spelletje kunt spelen, doe je dat altijd wel even, toch? Interactie stijgt, en dit kan weer bijdragen aan je conversies.

Ook kan een playable ad zelfs dienst doen als ‘try before you buy‘ concept door de consument de mogelijkheid te geven om bijvoorbeeld een korte versie van een mobile game te laten spelen. Vervolgens doe je direct een aankoop middels de link naar de App of Play Store!

Interactieve advertentiemogelijkheden binnen Facebook

De nieuwste interactieve advertentiemogelijkheden binnen Facebook zorgen voor een nog sterkere connectie met je fans. Daarnaast biedt het de mogelijkheid om de grenzen van creativiteit nog verder op te zoeken en content te ontwikkelen die scoort. Ook kun je met de data die je binnen deze advertenties verzamelt doelgroepspecifieke advertenties in gaan zetten.

Wij zijn enthousiast!

Heb je hulp nodig bij het adverteren op Facebook? Laat het ons weten! Wij helpen je graag met campagnes die scoren.

Wil je ook scoren met adverteren op Facebook?

Ja natuurlijk!