Veel ondernemers zullen dit herkennen: je besteedt enorm veel aandacht aan je klanten, je helpt hen om verder te komen, maar daardoor schieten werkzaamheden voor je eigen bedrijf erbij in.
Herkenbaar?
Ook onze klanten zijn koning, waardoor we onszelf pas op de tweede plaats zetten. Zonde, want door onze jarenlange opgebouwde kennis en ervaring weten we héél goed hoe je online kunt scoren en wat daarvoor nodig is.
We besloten vorig jaar dat het zo niet langer kon en gooiden het roer om.
De eerste ideeën voor onze eigen promotie en ons online visitekaartje werden dan ook niet veel later een feit.
Ons startpunt?
Onze eigen website een flinke make-over geven!
In dit blog vertellen webdesigner Stephan en Banana Chief Mark je meer over de diverse prijzen die onze website inmiddels heeft gewonnen. Daarnaast verklappen ze waarom Red Banana websites en webshops zo goed zijn. Stay tuned…

De nieuwe Red Banana website
De nieuwe Red Banana website is ruim opgezet en bevat veel speelse dynamische elementen. Zo verschijnt er bijvoorbeeld na het scrollen linksonder in beeld een banaan. Verder heeft webdeveloper Sander behoorlijk wat effecten toegevoegd waardoor titels en afbeeldingen op een speelse manier tevoorschijn komen.
Het design is gelikt en is volledig gebaseerd op de webdesign trends van 2019.
Check hieronder de video en wait for it…
De ontwikkeling van een design voor een website of webshop
We steken enorm veel tijd en energie in de designs die wij voor websites en webshops maken. Ons streven? Een unieke omgeving ontwikkelen die er echt uitspringt.
Mark zegt hierover: “Het is tegenwoordig onwijs belangrijk om op te vallen. Onze kracht ligt daarbij vooral in de combinatie van design en development en de content die wij ontwikkelen. Dan doel ik op content in de vorm van bloggen, social media, social media advertising en goede teksten voor Google. Wij verwezenlijken een compleet plaatje voor onze klanten en nu dus ook voor onszelf.”
Volgens Stephan gaat het niet alleen om een mooi webdesign:
“Het gaat ook om de opzet van de teksten door middel van de fontsize, regelafstanden, alineagrootte en hyperlinks op een website. En natuurlijk ook om de teksten zelf. Wij houden altijd de gebruiker in ons achterhoofd. De website en het beeldmateriaal moet namelijk in de eerste plaats bij de wensen en behoeften van de bezoeker passen.”
Soms zie je een label aan de zijkant van een website zitten. Dit dient als een online prijs waarmee je kunt pronken! Die prijs geeft een fantastische waardering voor het werk wat je doet en smaakt natuurlijk altijd naar meer!

Na de lancering bleef onze website niet onopgemerkt bij een aantal internationale spelers op het gebied van webdesign en development. Zo hebben we binnen korte tijd maar liefst 11 prijzen en nominaties in de wacht gesleept.
We zetten ze graag voor je op een rijtje (want hier stoefen we graag mee ;-)):
- Site of The Day bij Design Nominees
- Site of The Day bij Best CSS
- Featured of The Day bij CSS Light
- Awards nominee bij Awwwards
- Mobile Excellence
- Honorable Mention
- Best UI design award
- Best UX design award
- Best Innovation Design Award bij CSS Design Awards
- Special kudos bij CSS Design Awards
En last but not least:
- Site of the day bij CSS Winner: Op deze prijs zijn wij het meest trots!
Banana Chief Mark licht toe: “De prijzen die we hebben gewonnen, zijn het resultaat van het totaalplaatje dat we hebben opgeleverd. Alle unieke en moderne elementen in het design zijn doordacht en sluiten perfect op elkaar aan. Dit is wat onze website zo goed maakt.”

Beste website design anno 2019
Hoe ziet de beste website er anno 2019 uit? Laten we even een open deur intrappen: het internet is non-stop in beweging. “Een aantal jaar geleden kwam je weg met een simpele desktopversie van je website. Tegenwoordig zien we echter dat inspirerende en dynamische online omgevingen goed scoren. Daarbij moet er een match zijn tussen online en offline. Iemand moet online dezelfde ervaring krijgen als offline en andersom”, legt Mark uit.
Verder moet een website natuurlijk:
- Gebruiksvriendelijk zijn voor alle devices. Er komen steeds meer verschillende schermformaten.
- Aansluiten op de wensen van de gebruiker.
- Voor Google goed in elkaar zitten.
- Zorgen voor conversies in de vorm van bijvoorbeeld reserveringen, ticketverkopen, aankopen of ingevulde contactformulieren.

Praktisch webdesign dat zorgt voor conversies
“Wij ontwikkelen converterende en praktische designs die hand in hand gaan met de designtrends van nu”, meent Stephan. “Niet alle designtrends zijn even optimaal voor de conversieratio van een website. Wij zoeken echter altijd naar een oplossing door een design te ontwikkelen dat niet alleen aansluit op de laatste trends, maar ook nog eens voor meer conversies zorgt.”
Mark vult aan: “Een ‘conversiemachine’ hoeft tegenwoordig niet meer een platte website te zijn, gelukkig maar! Juist door creatief om te gaan met design en content kunnen we ervoor zorgen dat een website eruitspringt, zorgt voor een glimlach en uiteindelijk zorgt voor meer conversies.”

Het wensenlijstje voor de toekomst
Natuurlijk hebben wij als doel om van iedere website een succes te maken. Een prijs die wij graag nog in de wacht slepen is de ‘Site of the day’ van Awwwards. Deze prijs is tevens ook ons doel voor 2019!
Nieuwsgierig geworden naar de websites die wij maken of naar onze prijzen? Of wil je gewoon een kijkje nemen in onze trofeeënkast? Neem gerust contact met ons op!