Bloggen uitbesteden? Onze professionele bloggers volgen déze strategie

Heeft het nog zin om te bloggen? Kun je nog wel opvallen? En moet je nog wel starten met bloggen? Geloof het of niet, maar het is noodzakelijker dan ooit om te beginnen met een blog. Benieuwd waarom? En waarom je het professioneel bloggen het beste kunt uitbesteden bij #teambanana? Wij leggen het je uit in dit blog!

Bloggen uitbesteden bij Red Banana

Anno 2019 is (zakelijk) bloggen nog steeds een belangrijk middel om jezelf en jouw bedrijf op de ‘online’ kaart te zetten. Bloggen is waardevol. Succesvol bloggen zorgt er namelijk voor dat je beter vindbaar bent in Google. Daarnaast kun je door middel van een blog jouw kennis en ervaringen over een product of dienst delen. Door deze expertise te delen, jij je profileren als dé expert in jouw vakgebied.

Het bijhouden van een blog kan echter behoorlijk tijdrovend zijn. Het is een flinke klus om op regelmatige basis te bloggen. Een goede schrijfstijl is van belang en je dient rekening te houden met onder andere de regels van Google.

Lichtelijk in paniek nu?

Maak je geen zorgen, het bloggen kun je namelijk heel makkelijk uitbesteden bij de bloggers van Red Banana.

Benieuwd hoe dat precies in zijn werk gaat? Dat leggen wij je uit in dit blog. Wij geven je in 8 stappen inzicht in de blogstrategie van onze professionele bloggers.

Bloggen uitbesteden bij Red Banana

Red Banana ondersteunt graag bij het bloggen voor jouw bedrijf. Wij fungeren als jouw copywriter of ghostwriter. Wij zetten jouw ideeën, bezigheden en het nieuws dat speelt rondom jouw bedrijf of product om tot een of meerdere blogs. Het voelt al snel alsof wij onderdeel zijn van jouw bedrijf.

We willen namelijk alles te weten komen over jou, jouw bedrijf en jouw doelgroep. Hier passen we uiteraard onze schrijfstijl op aan. De blogs die wij schrijven enthousiasmeren, informeren en overtuigen de bezoeker van jouw website of webshop. Wij hanteren hierbij de volgende werkwijze.

Social media strategie

1. Bepalen van jouw blogstrategie

Voordat we samen aan de slag gaan, bepalen we jouw doelstellingen, de vormen van content die je graag wilt delen en welk verhaal je aan je website- of webshopbezoekers wilt vertellen. Zie het als een complete blogstrategie die dient als basis voor bijvoorbeeld een half jaar of misschien wel een volledig jaar.

Het is belangrijk om vooraf een blogstrategie te bepalen om zo de best mogelijke resultaten te behalen. In deze strategie nemen we onder andere jouw doelstellingen mee, maken we de doelgroep inzichtelijk en bepalen we de tone of voice en de schrijfstijl van de blogs.

2. Uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek

Vervolgens gaan we aan de slag met een zoekwoordenonderzoek. Daarbij brengen we relevante zoekwoorden in kaart die voor jouw bedrijf interessant zijn.

Daarnaast zoeken we uit op welke zoektermen concurrenten bijvoorbeeld hoog scoren in Google en brengen we inzichtelijk waar jouw doelgroep precies naar op zoek is. Het resultaat is een lange lijst met zoektermen die voor jouw business belangrijk zijn.

3. Selecteren van de juiste blogonderwerpen

Eerlijk is eerlijk: het kan weleens lastig zijn om relevante blogonderwerpen te bepalen. Je kunt het gevoel hebben dat alles al is besproken of heb je geen idee waar je moet beginnen. Wij hebben echter een hele goede manier om blogonderwerpen te selecteren!

We combineren namelijk de resultaten uit het zoekwoordenonderzoek met de interesses van jouw doelgroep en de dingen die er binnen het bedrijf spelen. Zo komen we al snel tot een mooie selectie aan blogonderwerpen. Vervolgens bespreken we deze selectie uitvoerig met jou en bepalen we de focusonderwerpen.

Social planning

4. Opstellen van een blogkalender

Ons blogteam zal op basis van de bovengenoemde blogonderwerpen een blogkalender samenstellen. In deze kalender houden we goed bij welke blogs we plaatsen en wanneer. Daarnaast brengen we aan de hand van een 0-meting de Googleposities in kaart zodat we de blogs goed kunnen monitoren en de progressie in de gaten kunnen houden.

In de blogkalender houden we natuurlijk ook rekening met inhakers. Denk daarbij aan Koningsdag, Pasen of belangrijke dagen als Moederdag en Vaderdag. Zo hoeven we nooit belangrijke momenten te missen.

Zakelijk bloggen uitbesteden

5. Starten met bloggen

Dan kan het bloggen beginnen! Hierbij kruipen we in de huid van jouw bedrijf. We schrijven in de schrijfstijl die bij de doelgroep past én tegelijkertijd voldoet aan de regels van Google.

Handig is dat wij voor iedere branche kunnen bloggen. Ons hoogopgeleide en slimme team zorgt er namelijk voor dat zij een onderwerp helemaal eigen maken. Zo schrijven wij al blogs voor onder andere restaurants, een financieel dienstverlener, een advocatenkantoor, diverse retailers en bedrijven in de leisure branche. Geen onderwerp is ons te gek!

We zorgen er natuurlijk voor dat de tekst goed en fijn leesbaar is, een goede titel en subkoppen heeft en geen spelfouten bevat.

Voor het platform ROOS24 bloggen wij op dagelijkse basis over alles wat er in Roosendaal speelt. We delen content over bijvoorbeeld de lekkerste lunchplekjes in Roosendaal en we schrijven wat er allemaal te beleven valt in deze bruisende stad. Bekijk de ROOS24 case!

Bloggen-uitbesteden-online-marketing-bureau

6. Plaatsen en publiceren van een blog in WordPress

Als je tevreden bent over het blog, dan plaatsen wij het voor je in de backend van het CMS. Wij werken met WordPress. Dit is zowel voor beginnende bloggers als voor gevorderde bloggers een uitermate geschikt systeem om in te werken.

Handig is dat je er zo geen omkijken naar hebt!

7. Inzet van social media, e-mail marketing en advertising

De blogs zijn geschreven en geplaatst, wat nu? Een ding is zeker: je kunt nu niet achteroverleunen. Het is belangrijk om aan de slag te gaan met de blogs die zijn geplaatst. Je moet ze actief bij jouw doelgroep onder de aandacht brengen.

Ook hier kunnen wij je bij ondersteunen! Wij zijn namelijk óók experts op het gebied van social media, social media strategie en social advertising. Wij kunnen ervoor zorgen dat de blogs opvallen en gelezen worden.

Bekijk bijvoorbeeld eens onze Garmin Nederland case. Voor Garmin hebben we een online campagne voor de productlancering van de Fēnix 5 Plus smartwatch serie uitgerold. Social media advertising heeft hierin een belangrijke rol gespeeld.

Social media monitoren en rapporteren

8. Monitoren en rapporteren

Er zijn diverse blogs geplaatst en we hebben misschien zelfs al een aantal blogs voor je geoptimaliseerd. Daar houdt het natuurlijk niet op. Wij houden in de gaten of de blogs gelezen worden en houden de Googleposities nauwlettend voor je in de gaten.

We monitoren de resultaten en volgen op de voet wat wel – maar ook wat niet – werkt. Door middel van deze analyses kunnen we bestaande blogs optimaliseren en eventueel nieuwe blogs ontwikkelen. Zo komen we tot het beste resultaat.

Alle blogstatistieken verzamelen en rapporteren we maandelijks aan je in duidelijke taal. Deze analyses delen we uiteraard graag met je. Zo kun je onze blogwerkzaamheden goed volgen. 

Waarom bloggen uitbesteden bij Red Banana

Red Bananas blogservice

Benieuwd wat onze professionele bloggers voor jou en jouw bedrijf kunnen betekenen? Wij helpen je graag om jouw blogstrategie te bepalen en nemen het bloggen graag voor je uit handen. Neem contact met ons op als je geïnteresseerd bent in een van de volgende onderwerpen. ?

  • Ik wil graag een blog starten maar weet niet hoe
  • Ik wil graag geld verdienen met bloggen
  • Ik wil graag mijn blogstrategie verduidelijken en aanscherpen
  • Ik wil het (zakelijk) bloggen uitbesteden
  • Ik wil graag zakelijke blogtips ontvangen
  • Ik ben op zoek naar een copywriter of ghostwriter

Wij helpen je graag op het gebied van bloggen. Kom gerust een bakkie bij ons doen, we sparren graag met je!

Blogger gezocht?

Wil je graag ondersteuning op het gebied van bloggen?

Neem dan contact op
Meer weten over bloggen?

Veel gestelde vragen

Wat is bloggen?

Back to basic: bloggen is het maken van content voor een blog. Daarbij ontwikkel je content door bijvoorbeeld blogartikelen te schrijven, video’s te plaatsen of een fotoblogpost te maken. Daarbij stem je de content af op jouw content marketing strategie, contentkalender en doelgroep.

Wat is een blogger?

Een blogger is iemand die content creëert voor een blog. Het is de persoon die de content maakt en publiceert. Diegene houdt daarbij overzicht op de contentkalender en de strategie die is bepaald.

Wat is een ghostwriter?

Een ghostwriter, ook wel spookschrijver genoemd, is iemand die een tekst schrijft in opdracht van iemand anders. De naam van de ghostwriter wordt daarbij niet genoemd. In plaats daarvan komt er de naam van de opdrachtgever te staan. Mensen die ghostwriters inschakelen, zijn bijvoorbeeld drukbezette ondernemers, bekende mensen of mensen met dyslexie.

Wat is een copywriter?

Een copywriter is iemand die gespecialiseerd is in het schrijven van teksten. Voor de tekstschrijver is het vaak een koud kunstje om een reclame of een wervende tekst te schrijven. Copywriters hebben vaak een journalistieke achtergrond of een achtergrond in de communicatie.

Wat is WordPress?

WordPress is een Content Management Systeem (CMS) waarmee je een website kunt bouwen en onderhouden. Het is een systeem waarmee je een website, blog of webshop kunt beheren, zonder dat daar ontzettend veel technische kennis voor nodig is. In de backend van WordPress kun je makkelijk een nieuw blog beginnen en oude blogs optimaliseren en herschrijven. Het systeem is enorm makkelijk in gebruik. Nice to know: ooit begon WordPress als een simpel blogsysteem, maar inmiddels is het een uitgebreid CMS geworden met daarin heel veel mogelijkheden.

Hoe verdien je geld met bloggen?

Geld verdienen met bloggen gaat niet zomaar. Het is jammer genoeg geen kwestie van achterover leunen en zitten wachten. Door middel van een aantal manieren kun je geld verdienen met bloggen. Bijvoorbeeld door middel van affiliate-marketing, Google Ads, gesponsorde blogposts, E-books, het geven van webinars en veel meer! Meer weten? Wij vertellen je er graag alles over.