

Meer over dit project
SIS Leisure Group:
Met SIS Leisure Group hebben we al jarenlang een intensieve samenwerking. Voor SIS, ook wel bekend van: Skidôme, IceKart Rucphen en Indoor Skydive Roosendaal, hebben we maar liefst drie nieuwe websites ontwikkeld. De websites zijn gebouwd op hetzelfde platform, maar hebben ieder een eigen unieke uitstraling, stijl en visie.
Na de oplevering van de drie websites stopten onze werkzaamheden voor SIS niet. Ons webdesign en webdevelopment team voert namelijk op topniveau aanpassingen door om de websites te verbeteren. Dit doen we aan de hand van analyses, sprint- en brainstormsessies, AB-testen en CRO-analyses.
Het doel? Zorgen dat de bezoekers online tickets kopen voor een geweldig uitje bij één van deze leisure bedrijven.


Custom made checkout
Focus op conversie
De ‘checkout’, ook wel het winkelmandje, is vrijwel de belangrijkste pagina voor een webshop: hier moet de aankoop immers gedaan worden!
De checkoutpagina’s van SIS Leisure Group zijn volledig custom made. Om dit te verwezenlijken zijn we een intensieve samenwerking aangegaan met het bedrijf CM. CM biedt een platform waarmee Europa’s meest innovatieve betaaloplossingen doorgevoerd kunnen worden. Daarnaast biedt de ticketshop van CM slimme ticketingoplossingen om tickets te verkopen. Dit doen ze zowel voor desktop als voor mobiele telefoons.
CM is in dit geval dus verantwoordelijk voor het betaalplatform en het ticketsysteem. Het Red Banana design en development team heeft vervolgens een volledige checkout gemaakt op basis van de CM API. Onze werkwijze lees je terug in ons blog over het laten maken van een webshop of website.
Hieronder zijn de drie checkout pagina’s te zien.



Testen, testen en nog eens testen
Speciale checkout elementen
Door middel van heel veel testen, het uitvoeren van CRO-analyses, AB-testen, sprintsessies en heel veel overleggen, zijn flinke slagen gemaakt in de checkouts van de bedrijven. Doordat er drie websites zijn, hebben we veel kunnen analyseren en testen. Ook was het mogelijk om de verbeteringen gelijk in drievoud door te voeren.
Deze analyses hebben onder andere gezorgd voor slimme oplossingen zoals een ‘on page shopping cart’. Door middel van deze functie kunnen bezoekers een product selecteren op een pagina, waarna zij vervolgens verder in de standaard conversiefunnel terechtkomen.
Inmiddels weten we uit ervaring dat dit voor erg goede conversieresultaten zorgt.
Niet alleen de bestellingen van tickets zijn belangrijk. Ook leggen we veel focus op offerte-aanvragen. Daarbij spelen vooral de diverse groepsarrangementen voor bedrijfsuitjes en groepen een belangrijke rol. Deze pagina’s zijn zo geoptimaliseerd dat het aanvragen van een offerte erg gemakkelijk is.


De check-out van IceKart Rucphen is hetzelfde opgebouwd als die van Skidôme. In de check-out van IceKart zie je onder andere een koppeling naar Trustpilot en Tripadvisor. Het is algemeen bekend dat social proof bijdraagt aan het aantal conversies. Het straalt vertrouwen uit en zorgt er uiteindelijk voor dat een bezoeker sneller zal overgaan tot een aankoop.
Mobiele designs
SIS Leisure Group:
De drie websites van SIS Leisure Group hebben ieder een uniek webdesign met toffe designelementen. Zo zie je bij Skidôme een piste, bij IceKart komt natuurlijk vooral veel ijs terug en Indoor Skydive Roosendaal is dynamisch en roept vooral veel adrenaline op.
Uiteraard zijn de websites mobielvriendelijk: ze zijn toegankelijk voor ieder type beeldscherm.



Red Banana Framework
Hetzelfde framework, maar een ander jasje
De drie websites zijn opgebouwd op basis van hetzelfde framework. Ze bevatten dezelfde zogenoemde ‘contentvlakken’ zoals speciale elementen voor video’s, facts, teksten en quotes. De websites hebben grotendeels dezelfde back-end, maar zijn dus stuk voor stuk in een ander jasje gestoken. Door de herkenbare look en feel vormen ze samen toch een mooi geheel zoals je kunt zien in de onderstaande afbeeldingen. De opzet van de elementen is hetzelfde alleen de styling is is gebaseerd op de huisstijl van de bedrijven.

