Meer over dit project
Verfwebwinkel: focus op conversie
We werken al zo’n 10 jaar met heel veel plezier voor Verfwebwinkel. We hebben voor Verfwebwinkel een Lightspeed webshop gemaakt met een custom thema. Onze focus? Die ligt volledig op het genereren van conversies namelijk verf verkopen. Zo spot je onder andere duidelijke CTA’s (call-to-actions) en zijn we continu bezig met het aanpassen en doorvoeren van verbeteringen om het aantal conversies te verhogen.
Daar waar Verfwebwinkel begon als een kleine lokale verfverkoper in Roosendaal is het bedrijf inmiddels uitgegroeid tot een grote marktleider in de branche! Hoe onze bananas dit voor elkaar hebben gekregen? Door webdevelopment, content marketing en SEO werkzaamheden. Onze werkzaamheden hebben gezorgd voor een enorme groei en we hebben op het gebied van SEO fantastische resultaten behaald. Zo scoort Verfwebwinkel met zo’n 1.200 zoekwoorden in de top 3 in Google!
Behaalde resultaten
Klant
Verfwebwinkel
Hoger komen in Google?
Non-stop content marketing zorgt voor het beste resultaat
Content marketing is iets waar je non-stop aandacht aan moet besteden om het gewenste resultaat te leveren. Voor Verfwebwinkel verrichten we maandelijks SEO werkzaamheden, schrijven we blogs en plaatsen we social media posts aan de hand van een social media strategie. Dit doen we allemaal op basis van een zoekwoordenonderzoek en we houden de concurrentie natuurlijk ook nauwlettend in de gaten.
SEO
De SEO werkzaamheden voor Verfwebwinkel hebben zijn vruchten zeker afgeworpen. Maar wat doen we precies? Onze bananas zijn continu bezig met het ontwikkelen van nieuwe en het optimaliseren van bestaande content. Denk daarbij aan het doorvoeren van verbeteringen van de categorie- en productpagina’s. Maar ook de blogs die op Verfwebwinkel zijn geplaatst pakken we regelmatig aan. Daarbij analyseren we hoe de pagina’s en blogs presteren en we verbeteren deze om zo een hogere positie te veroveren in Google.
Verfwebwinkel heeft in een jaar tijd meer dan 1 miljoen klikken en meer dan 15 miljoen vertoningen in Google gehad. Je kunt dus wel zeggen dat de SEO werkzaamheden succes hebben.
Bloggen
Met blogs vergroten we de zichtbaarheid van Verfwebwinkel en informeren we (potentiële) klanten over nieuwe producten en verftechnieken en geven we handige verftips.
We doen altijd een zoekwoordenonderzoek om te achterhalen welke zoekwoorden interessant en belangrijk zijn. Zo zorgen we dat de blogs relevant zijn voor de doelgroep én goed worden gevonden in zoekmachines. De blogs delen we vervolgens ook altijd op social media.
Content marketing voor Verfwebwinkel
Mobiele designs
Mobile first met sticky elementen
Alle elementen op de mobiele webshop van Verfwebwinkel zijn zo ingericht dat deze zorgen voor een top ervaring op de mobiele telefoon. Call-to-actions zijn goed zichtbaar en het menu en de winkelwagen zijn ‘sticky’. Zo zijn ook deze elementen altijd goed bereikbaar. Om de klant altijd de mogelijkheid te bieden contact op te nemen met Verfwebwinkel zijn ook de knoppen om via WhatsApp contact op te nemen of om online te chatten altijd in beeld.
Desktop designs
Een succesvolle webshop gericht op conversie
De focus van de webshop – die we in Lightspeed met een custom design hebben gecreëerd voor Verfwebwinkel – ligt op conversie. We hebben het design voor de webshop niet zomaar gemaakt. We hebben namelijk met regelmaat diverse A/B tests uitgevoerd op bijvoorbeeld de productpagina’s om zo de best mogelijke web ervaring voor de gebruiker te ontwikkelen.