Headless is more

Headless e-commerce: de toekomst van webshops bouwen

Ik wil alles weten over headless e-commerce

Headless e-commerce: een korte introductie

Wij van Red Banana hebben ruim 10 jaar ervaring met webdesign en webdevelopment. Van WordPress en Lightspeed tot open source custom cms-systemen; been there, done that.

Natuurlijk bouwen wij nog steeds custom webshops, maar we kijken ook alvast vooruit. In een tijd waarin e-commerce een enorme groei doormaakt en de technologie erachter zich harder ontwikkelt dan ooit, zijn wij op zoek gegaan naar een webdevelopment methode die al deze ontwikkelingen moeiteloos voorblijft. Het resultaat? Een headless webshop: een super snelle, gebruiksvriendelijke en flexibele webshop die makkelijk op te schalen is wanneer jouw online business hierom vraagt. Waar de klassieke webshop een houdbaarheidsdatum heeft, blijft een headless webshop altijd doorontwikkelen.

Met headless e-commerce maken wij jouw business klaar voor de toekomst, maar dan nu al beschikbaar!

Wat is headless e-commerce?

Headless e-commerce is een methode voor webdevelopment waarbij de achterkant (back-end) gescheiden is van de voorkant (front-end). Grote merken als Nike en Doordash maken al gebruik van de headless methode. Een webshop bestaat meestal uit één systeem waar je jouw volledige business in beheert. Van het webdesign tot de functionaliteiten en van voorraadbeheer tot marketingtools. Elk CMS-systeem heeft zijn eigen voordelen, maar ook beperkingen. Door een webshop te bouwen met headless e-commerce, ben je veel vrijer in het ontwikkelen van functionaliteiten. Je laat namelijk verschillende systemen met elkaar communiceren en samenwerken, waardoor je niet meer afhankelijk bent van één platform en diens functionaliteiten.

Vertel me hier meer over

De voordelen van een headless e-commerce

  • Flexibiliteit: de mogelijkheden zijn eindeloos en aanpassingen kunnen eenvoudig worden doorgevoerd.

  • Gemakkelijk op de schalen: een headless webshop wordt nooit te klein, omdat de webshop met jou meegroeit.

  • De beste gebruikerservaring: Volledige vrijheid om jouw webshop te optimaliseren op gebruiksvriendelijkheid.

  • Razendsnel: met headless laden alleen de essentiële onderdelen in die op dat moment nodig zijn. Dit zorgt voor een razendsnelle webshop.

  • Uitstekende indexatie: dankzij de uitstekende gebruiksvriendelijkheid, snelle laadtijd en geoptimaliseerde code is een headless webshop geliefd door elke zoekmachine!

Dit wil ik!

Shopify Headless Commerce

Shopify is een van de grootste en bekendste webshop-platforms ter wereld. In de vooruitstrevende visie van Shopify wordt headless e-commerce enorm aangemoedigd.

Door headless te ontwikkelen met Shopify zijn webshops zeer flexibel in het ontwerp en de gebruikerservaring. Dit resulteert in snellere laadtijden en een naadloze interactie met klanten. De combinatie van Shopify’s e-commerce mogelijkheden met de technologische voordelen van healdess resulteert in een krachtige webshop die voor zowel de beheerder als de gebruiker uitermate gebruiksvriendelijk en efficiënt is.

Lees meer over Shopify webshops

Wat is een headless CMS?

Headless is een ontwikkelmethode waarbij de achterkant (back-end) gescheiden is van de voorkant (frond-end), waardoor de webontwikkelaar volledig vrij is in technische keuzes bij het bouwen.

Wat kost een headless webshop?

Een headless webshop is altijd volledig custom en geen enkele headless webshop is hetzelfde. De prijzen kunnen dus nogal variëren. Wil je weten wat een headless webshop voor jou kost? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek. Afhankelijk van jouw wensen maken we een offerte op maat, zodat je altijd van te voren weet wat een headless webshop kost.

Wat zijn voorbeelden van headless webshops?

Headless is een vrij nieuwe techniek van ontwikkelen. Bekende voorbeelden zijn de webshop van Nike en de maaltijd bezorgdienst Doordash.

Wat zijn de grootste voordelen van headless?

Het grootste voordeel van headless is dat er veel meer mogelijkheden zijn om ontwikkelingen en functionaliteiten toe te voegen. Daarnaast is headless flexibel, gebruiksvriendelijk, supersnel en worden websites moeiteloos geïndexeerd.

Wat zijn voorbeelden van systemen waarmee Red Banana headless webshops maakt?

Het mooie van headless is dat je vrij bent in de technische keuzes. Maar natuurlijk hebben wij ook onze voorkeuren. Zo kiezen wij voor de e-commerce voordelen van Shopify, contentbeheer met Strapi.io en Next.js als ontwikkelingsframework.

Wat zijn de grootste voordelen van Shopify headless?

Shopify is bekend en betrouwbaar. Het biedt een stabiele basis voor een gebruiksvriendelijke en schaalbare webshop met voldoende integratiemogelijkheden.

Wat is Strapi.io?

Strapi.io is een open-source CMS dat gebruikt wordt om content makkelijker te beheren en te leveren over verschillende platformen. Strapi.io is daarnaast volledig geoptimaliseerd op UI en UX.

Wat zijn de voordelen van Strapi.io?

Met Strapi.io kunnen we snel content creëren en aanpassen. Doordat de code open is, kunnen we ook makkelijker doorontwikkelen en zelfs eigen plug-ins maken. Dat maakt de headless webshop dus helemaal flexibel, schaalbaar en bovendien veilig, omdat deze altijd up-to-date is.

Wat is Next.js?

Next.js is een open-source Javascript framework dat perfect samenwerkt met het Strapi CMS.

Wat zijn de voordelen van Next.js

Met Next.js kunnen we server-gegenereerde websites maken, verschillende platformen met elkaar laten communiceren middels API’s en dankzij code-splitting, een optimalisatietechniek waarbij de code wordt opgesplitst in verschillende bundels, wordt alleen de benodigde code ingeladen. Dat zorgt voor snellere laadtijden en een optimale indexatie door zoekmachines. Dit alles maakt de webshop extreem gebruiksvriendelijk.

Meer weten over headless e-commerce? Neem vrijblijvend contact op met Robert

0165 - 32 78 08

  • Hidden