Social

Aan de slag met social media? 7 manieren waarop wij kunnen helpen!

Geschreven door Rowan Lens Fotografie door Rowan Lens
social media Optiek van Wely

Je hebt al flink geïnvesteerd in content marketing, maar hoe zorg je ervoor dat jouw content gelezen wordt? Juist, met social media! Hiermee kun je jouw content gericht delen en onder de aandacht brengen bij de juiste doelgroep: jouw doelgroep.

Maar hoe pak je dat precies aan? De socialmediamanagers van Red Banana helpen je graag!

Waarom social media?

De social media cijfers in Nederland zijn al jaren indrukwekkend.

Uit onderzoek van Newcom blijkt dat WhatsApp in 2018 (opnieuw) het meest gebruikte platform is met 11,5 miljoen gebruikers. Hiervan gebruiken er 8,3 miljoen mensen het platform dagelijks. Facebook volgt op de voet met 10,8 miljoen gebruikers in totaal en 7,6 miljoen dagelijkse gebruikers. 

De cijfers liegen er niet om. Met sociale media heb je de mogelijkheid om het gedrag en de keuzes van je (potentiële) klanten te beïnvloeden.

Wil je jouw doelgroep bereiken? Dan ontkom je niet aan het gebruik van social media!

Social media strategie

Wij nemen jouw socialmediamanagement volledig uit handen

Weet je niet waar je moet beginnen of heb je te weinig tijd? Het opbouwen van waardevolle social media platformen neemt nu eenmaal tijd in beslag.

Geen nood!

Bij Red Banana zijn we continu bezig voor de tofste bedrijven en merken op social media. Je kunt wel stellen dat social media deel uitmaakt van ons DNA. Wij nemen jouw social media volledig uit handen.

Onze socialmediamanagers kunnen je helpen bij het:

1. Bepalen van jouw socialmediastrategie

Samen bepalen we jouw doelstellingen, de soorten content, de gedachten achter deze content en zeker niet onbelangrijk: wanneer we deze plaatsen. De complete strategie dus!

Het is belangrijk om jouw socialmediastrategie op voorhand te bepalen om zo de best mogelijke resultaten te kunnen behalen.

Social media strategie bepaling

2. Kiezen van de juiste social media platformen

Hoe kies je de juiste platformen om op aanwezig te zijn? Afhankelijk van de beschikbare en/of gekozen content selecteren we één of meerdere platformen, natuurlijk ieder met een eigen strategie.

3. Opstellen van jouw social media contentkalender

Een socialmediamanager kan niet zonder contentkalender! In deze kalender houden we bij welke content we plaatsen en wanneer. Plannen is essentieel! Het bereik van een post valt of staat met een goede timing. Wil je viraal gaan? Dan is het kiezen van het juiste tijdstip dus essentieel!

Ook kunnen we in de contentkalender verschillende inhaakmomenten kwijt. Zo mis je nooit een interessante feestdag of moment voor jouw organisatie. Goede content moet gezien worden en met het juiste haakje heb je meer kans dat je post viraal gaat!

Social planning

4. Managen van jouw social media platformen

Plannen, publiceren en monitoren. Het managen van jouw social media platformen vergt de nodige inspanning!

Voor het plannen van je posts gebruiken we de contentkalender. Dit biedt ons ook gelijk de nodige handvatten voor het publiceren van de posts. We denken dan namelijk gelijk na over de content en vorm van de social posts.

5. Starten met social media advertising

Met social advertising maken we écht het verschil door jouw content onder de aandacht te brengen. Dit werkt precies hetzelfde als met offline advertenties. Je zorgt er immers ook voor dat offline content zichtbaar is, bijvoorbeeld door abri’s of in de bijlage van een krant.

Het voordeel van social advertising ten opzichte van offline advertising is dat we een hele specifieke doelgroep kunnen bereiken. Bovendien kunnen we precies meten wie je advertentie heeft gezien en wat het effect is.

Social media advertising

6. Uitvoeren van community management en webcare

Als jouw social media community managers bewaken wij het overzicht en gaan we de interactie aan. Want jouw doelgroep is overal online. Onderdeel van een succesvolle strategie is de interactie met je doelgroep. Wij reageren klantvriendelijk en positief om de ervaring van jouw doelgroep nog prettiger te maken.

7. Monitoren en rapporteren

Natuurlijk houden we ook in de gaten of jouw social media content naar wens scoort. We monitoren de resultaten en volgen op de voet wat wel maar misschien ook niet werkt. Aan de hand van deze analyse sturen we bij waar nodig, om zo tot een beter resultaat te komen.

Statistieken verzamelen we en rapporteren we maandelijks aan je in duidelijke taal. Zo krijg je zelf ook duidelijk inzicht in hoe je op social media scoort en weet je altijd precies waar je aan toe bent!

Social media monitoren en rapporteren

Hulp nodig bij jouw social media strategie?

Bij Red Banana helpen we je graag met jouw socialmediastrategie, content creatie, socialmediamanagement, webcare en advertising. Samen tillen we jouw socialmediastrategie naar een hoger niveau.

Ons team van content managers en social media marketeers bedenkt, schrijft, fotografeert, filmt, publiceert en rapporteert.

Weten wat we voor je kunnen betekenen? Of heb je behoefte aan een flinke lading social media tips? Neem dan contact met ons op 👇

Wil je ook scoren op social media?

Ja natuurlijk!

Neem dan contact op