Online marketing Social media Social media advertising

How to: leads genereren met social media advertising

Red Banana hoe social media advertenties voor meer leadgeneratie zorgen

Er zijn veel redenen om social media in te zetten: engagement, branding, bereik, enzovoorts. Vandaag zoomen we in op leadgeneratie en vertellen we je hoe je (mogelijk) meer leads kunt genereren door middel van social media advertising. We behandelen de meest gestelde vragen, zodat jij na het lezen van dit blog weet hoe je leads genereert.

Wat is leadgeneratie?

Allereerst beginnen we bij de definitie van leadgeneratie. Leadgeneratie is eigenlijk een proces dat gericht is op het verzamelen van gegevens van potentiële klanten. Voor dit proces worden marketingtools gebruikt die ervoor zorgen dat een potentiële klant zijn of haar e-mailadres of telefoonnummer achterlaat. Vervolgens kan een iemand van sales zijn krachten in de strijd gooien en de potentiële klant overhalen voor een samenwerking.

Hoe werkt leadgeneratie door middel van social media advertising

Eén marketingtool die goed werkt voor het binnenhalen van leads is social media advertising. Hiervoor gebruik je advertenties op een social media platform waar je een leadformulier aan koppelt. Het voordeel hiervan is dat je gericht een bepaalde doelgroep kunt targetten. Daarbij is het een laagdrempelige en toegankelijke manier voor mensen om hun gegevens achter te laten. Het proces om leads te genereren gaat als volgt:

  1. De potentiële klant ziet de advertentie voorbij komen. Idealiter kent deze persoon jouw organisatie al. Hij/zij kan je voorbij hebben zien komen in een branding campagne of de website al hebben bezocht.
  2. De advertentie spreekt de potentiële klant aan en hij/zij wilt meer weten. Hij laat zijn gegevens achter om meer informatie te ontvangen.
  3. Vervolgens wordt hij gebeld of gemaild (waarvoor hij uiteraard toestemming heeft gegeven in het formulier) en zo maak je van een koud contact een warm contact! Deze persoon is namelijk bekend met je bedrijf én doordat hij zijn gegevens heeft achtergelaten, weet je dat er interesse is in jouw product of dienst.

Klinkt goed, toch?

Wat is de must voor succesvolle leadgeneratie?

Om deze vraag te kunnen beantwoorden stellen we je graag een andere vraag: waarom zou iemand een lead formulier invullen?Je moet op zoek naar een reden waarom zij graag hun gegevens bij jou achterlaten: what’s in it for them? Dit kan een gratis whitepaper zijn die meer informatie geeft over je dienst of product, maar je kunt ook creatiever aan de slag gaan.

Een voorbeeld: ben je een wedding planner? Dan is het leuk om een gratis interactieve checklist aan te bieden, waarin mensen hun to do per maand kunnen afstrepen. In de checklist staan alle dingen die je moet doen om een bruiloft te organiseren. Dat is precies wat de doelgroep wilt weten, en hoe leuk is het dat ze het gelijk interactief kunnen afstrepen!

En what’s in it for you? Jij hebt een e-mailadres en eventueel een telefoonnummer van iemand die helemaal in je doelgroep valt en waarschijnlijk startend is met het plannen van zijn/haar bruiloft. Het perfecte moment voor jou om ze te benaderen met je dienst! En een fijne bijkomstigheid: elke keer dat de checklist er weer bij wordt gepakt om iets af te strepen, ziet de doelgroep jouw huisstijl en logo. Zo is de kans groter dat ze jou benaderen voor hun bruiloft.

Hoe begin ik met leads genereren via social media advertising?

Wil je leadgeneratie inzetten via social media advertising? Dan ben je aan het juiste adres! Onze banana’s zijn expert in het creëren van de perfecte leadcampagne voor jouw onderneming. Vanuit jouw gestelde doelen gaan we aan de slag met een campagne die helemaal past bij jouw onderneming en die ervoor gaat zorgen dat jij die leads verzamelt waar je mee vooruit kunt!

Case study: leadgeneratie LieverGoed Collectie

Voor de recruitment van de LieverGoed Collectie hebben we gebruik gemaakt van leadgeneratie via social media advertenties. Onder de LieverGoed Collectie vallen o.a. Kasteel Dussen en Kasteel Maurick. Voor beide kastelen hebben we een social advertentiecampagne met video animaties opgezet. Vervolgens hebben we een retargetingcampagne gedraaid in combinatie met een incentive. Mensen konden namelijk kans maken op een overnachting met diner wanneer ze iemand anders aandroegen voor de functie. De perfecte combinatie van de juiste retargeting met een interessante actie, die heeft gezorgd voor veel leads!

Naast recruitment hebben we voor beide kastelen meerdere campagnes uitgevoerd met betrekking tot bruiloften. In de piekperiodes hebben we gefaseerde campagnes uitgewerkt die hebben geleid tot meer aanvragen voor bruiloften en andere feesten bij de kastelen. Met de juiste targeting, doelgroepcreatie en timing hebben we er samen voor gezorgd dat de kastelen het hele jaar door in het teken staan van het huwelijk.

Onze laatste bruiloftencampagne leidde tot:

+0 Websitebezoekers naar relevante pagina's
+0 Offerte aanvragen
+0% Meer paginaweergaven

Ook meer leads genereren?

Wij helpen jou graag aan leads! Door het inzetten van een sterke social media strategie en social advertising maken we jouw doelen tot waarheid.

Starten met leadgeneratie?

Neem dan contact met ons op!

Neem contact op