

Over het project
Hotspot Titanium: de ontwikkeling van een luxueuze webshop
Hotspot Titanium had de wens om een luxueuze webshop te ontwikkelen voor de Engelse markt. Daarbij moest de focus liggen op het product dat zij verkopen: de veiligste en betrouwbaarste kookkraan op de markt.
Door middel van een USP slider en touch points wordt op de webshop ingezoomd op de details van de luxe kranen van Hotspot Titanium. Onze bananas hebben ook een keuze tool ontwikkeld om de klant bij de hand te nemen in het aankoopproces.
Voor de webshop hebben we gebruikt gemaakt van donkere kleuren om de luxe uitstraling te versterken en de product pagina’s zijn groot en visueel opgezet.
Klant
Hotspot Titanium

Desktop design
Visuele elementen versterken de luxe uitstraling
Als het gaat om het design van de webshop dan hebben we veel gebruik gemaakt van bewegende visuele elementen. Zo heeft de hero afbeelding op de homepagina een rokend effect. Ook hebben we afbeelding sliders en touch points op afbeeldingen toegevoegd. Over de gehele webshop maken we gebruik van het ‘reveal effect’: al scrollend, wordt beeld en tekst ‘revealed’.
De productpagina’s zijn allesbehalve standaard
Sfeer en uitstraling rondom de Hotspot Titanium kraan speelt een belangrijke rol. Zo is er een custom design 360° view van de kraan gecreëerd en met een afbeelding slider worden de belangrijke eigenschappen van de kraan uitgelicht.


Met een sticky call to action knop is het voor de gebruiker eenvoudig om het product aan de winkelmand toe te voegen. Want het blijft natuurlijk belangrijk dat er conversies worden gemaakt!
Mobiele design
Responsive webshop
Ook op de mobiele webshop wordt het reveal effect gebruikt en zijn er dezelfde visuele bewegende elementen toegevoegd. En net als op de desktop webshop is er op de homepagina een call to action die verwijst naar de verschillende producten. De webshop is natuurlijk responsive en past zich dus altijd aan, aan het formaat beeldscherm waarop de webshop wordt bekeken.




Keuzetool om klanten bij de hand te nemen
Aankoopproces simpel gemaakt
Door middel van een keuzetool nemen we klanten bij de hand in het aankoopproces. Met vragen als: ‘Wilt u koud, heet en kokend water uit één kraan of alleen kokend water?’ en ‘Welk type kraan spreekt u het meest aan?’ achterhalen we de wens van de klant.
De FAQ box onderaan de pagina zorgt ervoor dat de webshop bezoekers alle informatie kunnen vinden die zij nodig hebben.
Nieuwsgierig?
Ook zo’n toffe dynamische en speelse webshop hebben en ben je nieuwsgierig wat #teambanana voor jou kan betekenen? Neem gerust geheel vrijblijvend contact met ons op! We drinken graag samen een bakkie met je om de mogelijkheden te bespreken.