Content Marketing Social Media Bloggen Fotografie

Garmin Nederland

We love social! En dát zie je héél goed terug in ons werk voor Garmin Nederland. Voor Garmin zijn we onder andere verantwoordelijk voor de content creatie van social media berichten, webcare, social advertising en de ontwikkeling van grote campagnes. Ons doel? #BeatYesterday

Meer over dit project

Garmin Nederland: let’s talk social

Garmin Nederland is één van onze grotere kanten binnen ons social media portfolio. Iedere dag werken wij met ontzettend veel plezier voor dit toffe internationale merk! Garmin die vroeger vooral bekend stond om de navigatietoestellen is steeds meer terrein aan het winnen op het gebied van wearables en smartwatches.

Daarmee gaat het bedrijf de concurrentie aan met grote partijen als TomTom en Fitbit. Ons content team verzorgt al meer dan drie jaar de social media content én -grote campagnes voor dit prachtige merk. Wat wij precies doen voor Garmin en hoe onze social media strategie eruitziet? Dat lees je terug op deze pagina.

Behaalde resultaten

+0 Facebookvolgers
+0 Instagramvolgers
+0miljoen Impressies (in 3 jaar tijd)
Social media werkzaamheden

Social media ondersteuning

Voor Garmin ontwikkelen we op dagelijkse basis unieke en creatieve content voor Twitter, Facebook en Instagram. Dit doen we in de vorm van posts, blogs, video’s en afbeeldingen. Daarbij haken we zoveel mogelijk in op de actualiteit, gaan we de interactie aan met Garmin fans en inspireren we hen zoveel mogelijk met toffe content.

Daarbij hanteren we uiteraard een doordachte social media strategie.

Daarnaast houden we ons op dagelijkse basis bezig met webcare en beantwoorden we alle klantvragen.

Garmin Nederland projectcase
Garmin Nederland projectcase
Garmin Nederland projectcase
Garmin Nederland projectcase
Social content creaties

Op naar een viral social media post!

Als we content ontwikkelen voor de social media kanalen van Garmin dan proberen we zoveel mogelijk in te haken op nieuwswaardige items of dagen. Denk daarbij aan belangrijke momenten in het jaar als Valentijnsdag, Koningsdag, Moederdag of Kerstmis.

Daarnaast inspireren we de (potentiële) Garmin fans natuurlijk zoveel mogelijk met de prachtige producten van Garmin. Onze focus is om vooral de interactie aan te gaan met de fans. Ons doel is natuurlijk om een viral post te creëren. 

Benieuwd naar onze werkwijze? Lees dan dit blog over hoe wij onze klanten ondersteuning kunnen bieden op het gebied van social media.

Garmin Nederland inhaker
Garmin nederland Instagram Story
Garmin Nederland Instagram Story
Een dagelijkse bezigheid

Webcare ondersteuning

Ook zijn we verantwoordelijk voor de Garmin webcare. Via Twitter, Instagram en Facebook beantwoorden op dagelijkse basis vragen van klanten.

Meestal kunnen we hen meteen helpen, omdat we inmiddels zoveel kennis hebben opgedaan over de Garmin producten #nerds. Maar meestal worden klanten doorgestuurd naar een specifieke Garmin supportafdeling die hen verder helpt. 

Garmin webcare
Garmin webcare
Garmin webcare
Productlanceringen, marketingacties en nog een heel veel meer

Ontwikkeling van grote campagnes

Naast dat we dagelijks bezig zijn met content creatie ontwikkelen we óók grote campagnes voor Garmin. Zo hebben we onder andere ondersteuning geboden bij de productlancering van het outdoor horloge: de fēnix 5 PLUS. En hebben we een campagne opgezet ter promotie van de Garmin Pay functionaliteit.

Voor deze campagnes volgen we het bekende ‘See-Think-Do-model’ van Google. Aan de hand van dit model zijn de advertentiebudgetten op diverse manieren ingezet.

  • Google AdWords
  • Online Advertising: diverse video's zijn uitgezet bij online partijen als Men's Health, Women's Health, DutchCowboys, Want, Vi.nl en veel meer!
  • Social media content creatie: we hebben eigen content gemaakt in de vorm van blogs en fotografie.
  • Social media advertising: door middel van de juiste targetting hebben we een flinke groep (nieuwe) Garmin fans kunnen bereiken.
Garmin-pay-campagne
Instagram stories Garmin Nederland
Garmin Nederland Instagram stories
Betalen met je smartwatch

Garmin Pay campagne

Sinds oktober 2018 is het mogelijk om met een aantal Garmin smartwatches contactloos te betalen. Je boodschappen, kopje koffie of biertje reken je eenvoudig af door je horloge bij de chiplaser van een pinapparaat te houden. Na het intoetsen van je persoonlijke pincode is de betaling gedaan!

Extra bijzonder is dat Garmin hiermee vooroploopt op grote partijen als Apple en Samsung. De functie is dus behoorlijk uniek in Nederland! Om Garmin Pay te introduceren zijn we aan de slag gegaan met de ‘betalen met je smartwatch’ campagne. Dit heeft geresulteerd in een toffe videoproductie, diverse social ads op Facebook en Instagram, een seedingplan, actiepagina en samenwerking met influencers.

01

Betalen met je smartwatch is zo makkelijk!

Een specifieke doelgroep aanspreken doe je zo!

Social media advertising

Adverteren op social media mocht natuurlijk niet ontbreken in deze campagne. De doelgroep was voornamelijk te vinden op Instagram en Facebook en daar moesten wij de campagne dus ook naartoe brengen!

Om de campagne nog beter onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep hebben we op basis van de statistieken van de video’s een eigen doelgroep gemaakt. Deze doelgroep bestond uit de mensen die deze video voor minimaal 90% af hebben gekeken. Die we vervolgens eenvoudig konden gebruiken voor retargeting.

Met Facebook en Instagram bereikten we met de campagne maar liefst 1,2 miljoen mensen! De laatste targeting heeft ook nog eens gezorgd voor bijna 10.000 linkclicks in 3 weken tijd.

#proudbananas
Online marketing strategie: Facebook Ad
Online marketing strategie: Instagram Ad
Online marketing strategie: Facebook Ad
#instafamous

Influencer marketing

Ook influencer marketing hebben we niet links laten liggen voor deze toffe campagne. Door middel van influencer marketing hebben we een specifieke doelgroep weten te bereiken en Garmin Pay zo nog meer zichtbaarheid gegeven!

Influencer marketing Garmin Pay
Influencer marketing Garmin Pay

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen op het gebied van social media? Of ben je benieuwd wat het Red Banana #socialteam van jouw social media strategie vindt? Laat het ons weten we doen graag een bakkie!