Content marketing Development

Een Custom Checkout in Lightspeed: dit betekent het voor jouw webshop

In dit blog leggen wij je alles uit over onze Red Banana Custom Checkout in Lightspeed. Ontdek hoe deze checkout jouw conversie weet te verhogen.

Geschreven door Lisanne Vergouwen
persoon achter laptop met custom checkout in beeld.

Kiezen, klikken, betalen! Het online shoppen is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Met veel wensen en weinig tijd, moet het doen van een online aankoop zo snel en makkelijk mogelijk zijn. Denk je dat online winkelen op jouw webshop niet sneller of eenvoudiger kan? Dan heb je de Red Banana Custom Checkout in Lightspeed nog niet gezien! Met deze checkout maak je het je klanten nóg makkelijker om een aankoop te doen op jouw webshop. Benieuwd hoe het werkt? Dat lees je in dit blog!

Wat is de Custom Checkout in Lightspeed?

De checkout van een webshop is de laatste stap in het doen van een aankoop. De finish is in zicht! Op dit punt in het aankoopproces is het belangrijker dan ooit om de aandacht van je klant niet te verliezen. Daarom ontwikkelden onze Bananas een Custom Checkout. Een checkout waarin jarenlange kennis, optimalisatie, innovatie, analyses en A/B-testen zijn gebundeld. Waar dit toe heeft geleid? Een Custom Checkout die van alle gemakken en voordelen is voorzien, helemaal ready voor 2022.

Een checkout waarin jarenlange kennis, optimalisatie, innovatie, analyses en A/B-testen zijn gebundeld.

De voordelen van een custom checkout

Het kiezen voor de Red Banana Custom Checkout heeft, naast dat het er fantastisch uitziet, nog veel meer voordelen. Wij brengen je graag op de hoogte van deze voordelen. 

1. Razendsnel door realtime data

De Custom Checkout van Red Banana is razendsnel en clean. In de checkout wordt realtime data opgehaald. Dit houdt in dat de klant zonder afleidingen de checkout kan doorlopen. Gegevens worden automatisch ingeladen en de pagina hoeft zichzelf niet te refreshen. Binnen no-time bevindt de klant zich op de betalingspagina en wordt de aankoop afgerond. De checkout heeft dus een hoge focus op conversie! 

2. Hoge attentie ratio

We horen je denken: waarom is een hoge attentie ratio belangrijk voor een checkout? Nou, dat heeft met het volgende te maken: de attentie ratio omvat het aantal acties dat bezoekers op een bepaalde pagina kunnen doen, tegenover de verschillende acties die je wilt dat je bezoekers moeten doen. De attentie ratio in de Custom Checkout is 1 op 1. Dat wil zeggen: je bezoekers ontkomen er niet aan om dat te doen wat je wilt dat ze doen. En dat is het doen van een aankoop! Lees je graag meer over de attentie ratio? Check dit blog!

3. Mobile first design

Of iemand nu onderweg is of thuis op de bank zit: de mobiele telefoon is vaak het dichtstbijzijnde device dat wordt gebruikt bij het doen van een aankoop. Daarom is de Custom Checkout van Red Banana gemaakt in een mobile-first design, waarbij bezoekers met mobiele apparaten het uitgangspunt voor het ontwerp zijn. That’s Bananas!

4. Herkenbaar design in eigen huisstijl

Heb jij opvallende en herkenbare elementen in je huisstijl? Dat is geen probleem voor de Custom Checkout in Lightspeed. Alle elementen in de checkout kunnen namelijk worden voorzien van jouw unieke huisstijl. Benieuwd hoe dat eruit ziet? Wij denken graag mee in het design van jouw Custom Checkout!

Deze bedrijven gingen je voor

Vind je het spannend om over te stappen op de Red Banana Custom Checkout? Geen zorgen, grote webshops gingen je al voor! We laten je graag zien hoe de Custom Checkout er in de praktijk uitziet. In één oogopslag wordt duidelijk wat de Red Banana Custom Checkout voor jouw webshop kan betekenen!

Wil je meer weten over webshops en het implementeren van de Red Banana Custom Checkout? Of wil je een webshop from scratch laten maken? Wij helpen je graag op weg in de wereld van e-commerce en online shops! Neem vrijblijvend contact met ons op, dan regelen wij de koffie!

Bakkie drinken met ons team?

Meer informatie?

Neem contact met ons op!