Online marketing strategie nodig? #Teambanana helpt!

Je bedrijf goed online op de kaart zetten is ontzettend belangrijk. Een gedegen online marketing strategie is daarbij van belang. Geen idee waar je moet beginnen? No worries #teambanana helpt!

Online marketing strategie dienst Red Banana

Onze bananas creëren graag een online marketing strategie die ervoor zorgt dat al je online activiteiten écht succesvol worden. We onderzoeken interessante en relevante online doelgroepen. We maken inzichtelijk hoe we deze doelgroep het beste kunnen aanspreken en welke online kanalen we hiervoor moeten inzetten. Dit doen we onder andere door uitvoerig met jou in gesprek te gaan. En we gaan natuurlijk op onderzoek uit.

Benieuwd wat #teambanana voor jou kan betekenen? Wij geven je in 5 stappen inzicht in hoe onze experts een online marketingstrategie voor jou opzetten.

1. Inzicht in de huidige situatie

Voordat we een killer online marketing strategie opstellen, bekijken we de huidige situatie. Hierbij brengen we jouw huidige online activiteiten in kaart. Hoe presteert jouw website of webshop nu? Welke posities scoor je in Google (SEO) en doe je al aan bloggen? Ook bekijken we welke social media kanalen je gebruikt, hoe vaak hier gepost wordt en hoeveel volgers en engagement je hebt.

Hiervoor raadplegen we: jouw kennis van je bedrijf, Google Analytics, Google Search Console en natuurlijk de statistieken van social media kanalen.

Mocht je overigens graag een nieuwe website of webshop willen? No worries. We bouwen namelijk websites of webshops, zoals we onder andere voor ROOS24, SIS Leisure Group en Optiek van Wely hebben gedaan. Ook de ontwikkeling hiervan maakt dus deel uit van de online marketing strategie.

Deze eerste stap noemen we onze 0-meting en is essentieel om jouw online marketing strategie richting te geven!

2. Inzicht in de gewenste positie

Vervolgens gaan we aan de slag om jouw wensen en doelstellingen in kaart te brengen. Want waar wil je naartoe met je bedrijf? Wil je meer naamsbekendheid, meer online verkeer of misschien wel meer conversies in de vorm van contact aanvragen, bestellingen over verkopen op jouw website? Wat het doel ook is: wij maken het inzichtelijk en concreet.

Ook doen we een zoekwoordenonderzoek en bekijken we jouw concurrentie.

Online marketing strategie Red Banana

3. Meest effectieve online marketing middelen en kanalen bepalen

Als we inzicht hebben in de huidige situatie, bekijken we vervolgens welke online marketing middelen en kanalen we gaan gebruiken en inzetten. Hierbij bekijken we natuurlijk op welke kanalen jouw doelgroep actief is. Denk hierbij aan een website of webshop en social media kanalen als Instagram, Facebook, LinkedIn, Youtube, Pinterest en Twitter.

Ook bekijken we welke tone of voice passend is en welk beeldmateriaal er moet komen.

Daarnaast brengen we de doelstellingen per kanaal in kaart. Facebook zetten we bijvoorbeeld in om te werken aan de naamsbekendheid en om traffic naar de website te sturen. Op Instagram focussen we op engagement en op LinkedIn delen we kennis.

Online marketing strategie Red Banana

4. Contentkalender opstellen en ontwikkelen

Nadat de online marketing kanalen en middelen zijn gekozen gaan we aan de slag met een contentkalender. In een contentkalender houden we bij welke content we waar en wanneer plaatsen en verwerken we belangrijke inhaakmomenten. Denk hierbij aan 1 april, Koningsdag, Moederdag en Kerstmis. Hiermee speel je super goed in op de behoefte van de doelgroep op dat moment en dat moet je hebben! Een contentkalender is echt nodig! 

Daarnaast brengen we inzichtelijk welke SEO-teksten en blogs er bijvoorbeeld geschreven moeten worden om hoger te kunnen komen in Google.

Vervolgens gaan we natuurlijk aan de slag met de daadwerkelijke uitvoering!

De social media kanalen van Garmin profiteren volop van onze online marketing strategie!

5. Analyseren en optimaliseren

De ontwikkelde content als blogs, whitepapers of infographics, fotografie of video staan online en de social media posts zijn geplaatst. Now what? Analyseren en optimaliseren! We maken een maandelijkse rapportage van jouw social media kanalen en monitoren hoe de website of webshop presteert.

Door deze analyses kunnen we de resultaten in kaart brengen en de doelstellingen van de online marketing strategie waarmaken. Ook zien we meteen waar optimalisaties nodig zijn.

We verzamelen alle gegevens en rapporteren deze maandelijks! Zo kun je onze werkzaamheden op de voet volgen. 

Online marketing strategie Red Banana
Hier zijn we trots op!

Succesverhaal: Garmin Pay

Garmin Nederland is nu al een paar jaar een klant waarbij wij verantwoordelijk zijn voor onder andere social media management en social media advertising. Garmin Nederland lanceerde in oktober 2018 Garmin Pay. Dit maakte het mogelijk om met een aantal Garmin smartwatches modellen contactloos te betalen!

Wij mochten een toffe campagne opzetten om Garmin Pay bekend te maken. So we did!

Betalen met je smartwatch

Om Garmin Pay te introduceren, hebben we de ‘betalen met je smartwatch’ campagne opgezet.

Website Garmin Pay

Door middel van een seedingplan, social media strategie en social advertising strategie hebben we maar liefst 1,2 miljoen bereikt! We hebben speciaal voor Garmin Pay een website gemaakt, er zijn vier video’s gemaakt én we hebben influencer marketing ingezet. De laatste retargeting van onze social advertising zorgde voor bijna 10.000 linkclicks in 2 weken tijd. Score!

Waarom Red Banana inschakelen?

Red Bananas online marketing strategie

Benieuwd wat onze professionele bananas voor jou en jouw bedrijf kunnen betekenen? Wij helpen je graag met het opstellen van jouw unieke online marketing strategie! Daarnaast staan we je natuurlijk ook graag bij met de uitvoering van de strategie.

  • Voor ieder onderdeel van de online marketing strategie hebben we een gespecialiseerde banana in het team!
  • We worden blij van online marketing.
  • We zijn altijd op de hoogte van de laatste updates in de online marketing wereld.
Online marketing bureau Roosendaal
Online marketing strategie nodig?

Kom eens een bakkie doen! Vinden we leuk.

Neem dan contact op
Meer weten over online marketing strategieën?

Veel gestelde vragen

Wat is een online marketing strategie?

Een online marketing strategie is een plan waarin je hebt vastgelegd waar je nu staat, waar je heen wilt en hoe je dat gaat bereiken. Op basis van deze strategie ga je dus jouw online activitetiten uitvoeren en kun je resultaten meetbaar maken.

Wat is de toegevoegde waarde van een online marketing strategie?

De toegevoegde waarde van een online marketing strategie is het hebben van een duidelijk plan. Je weet zo welke doelen je op welke manier gaat en kan bereiken. Bovendien kun je zo je werkzaamheden goed managen en resultaten meetbaar maken.

Wanneer moet je een online marketing strategie hebben?

Het is van belang een online marketing strategie te hebben wanneer je aan de slag wilt met online marketing. Dus wil je beginnen met een website, webshop, SEO of social media voor jouw bedrijf? Dan komt een online marketing strategie goed van pas.

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization en door dit toe te passen kun je ervoor zorgen dat jouw website of webshop hoger in Google komt.

Wat is een contentkalender?

In een contentkalender hou je bij op welke dagen en momenten content wordt geplaatst op de website of social media.

Wat is een seedingplan?

Een seedingplan is het gehele plan rondom een campagne.

Wat is retargeting?

Retargeting houdt in dat personen die al eens in aanraking zijn geweest met jouw merk nog eens worden benaderd.

Wat is influencer marketing?

Dit is een marketing vorm waarbij personen op bijvoorbeeld Instagram worden ingezet om het gedrag en de gedachten van hun volgers te beïnvloeden.